Uzupełnij dietę sezonowymi owocami i warzywami. Świeże i naturalnie dojrzałe są najzdrowsze

Udostępnij artykuł
2018-09-15 |
Na pewno każdy zna tę sytuację. Zakupy w supermarkecie, dział owoców i warzyw. Kupujesz piękne brzoskwinie i myślisz, że dzieci – i nie tylko – zjedzą je łakomie, a przy tym połkną trochę witamin.  Lecz wynik końcowy to wykrzywione miny. Te sztucznie hodowane owoce, dojrzewające w skrzynkach transportowych, smakiem nawet nie są zbliżone do świeżo dojrzałych owoców. I prawdopodobnie ani dzieci, ani Ty nie będziecie się nimi rozkoszować; co więcej, nie będziecie mieli tego, co najważniejsze: odpowiedniej ilości witamin i innych ważnych składników odżywczych.
 – Jeżeli naprawdę chcemy stosować zbilansowaną dietę, aby zapewnić naszym dzieciom te witaminy i minerały, które są ważne dla całościowego funkcjonowania ich organizmów, np. dla prawidłowego działania układu odpornościowego, to sezonowość i świeżość owoców i warzyw powinna odgrywać tu kluczową rolę – wyjaśnia doktor nauk medycznych, pediatra, Jan Boženský. – Świeżo zerwane i idealnie dojrzałe owoce i warzywa są dużo bogatsze w witaminy i minerały; z pewnością dużo lepiej jest także włączać do diety odmiany, które nie muszą być transportowane przez pół świata, a ich dojrzewanie nie jest wymuszone środkami chemicznymi gdzieś w kontenerach. W szczególności dzieci, które nie są najbardziej entuzjastycznymi konsumentami warzyw i owoców, docenią różnicę w smaku – precyzuje doktor.
A jakich sezonowych owoców i warzyw możesz wyczekiwać w najbliższych miesiącach?

Lato to sezon główny, ale nie jedyny
Sezon na owoce i warzywa w sposób oczywisty nadchodzi wraz ze zbliżającym się latem: świeże rzodkiewki mamy już w kwietniu, a pierwsze sałaty, kalarepę i szparagi w maju. Jeżeli tej informacji towarzyszyło Twoje westchnięcie na myśl o dzieciach i ich braku entuzjazmu wobec takiego jadłospisu, nie martw się. Świeże truskawki i agrest pojawią się miesiąc później, a maj jest sezonem na czereśnie i wiśnie, przy sprzyjającej pogodzie. Podobnie, nie musisz się martwić o marchew i ogórki. Miesiące, które są idealne pod kątem świeżych owoców i warzyw to lipiec i sierpień, kiedy to możesz spodziewać się moreli, brzoskwiń, jeżyn, porzeczek, malin, pomidorów i wielu innych owoców i warzyw.
Większość z nas uważa wrzesień za koniec lata, ale ogrody wciąż mają nam sporo do zaoferowania, nawet w dalszej części roku. Papryki i dynie dojrzewają na przełomie lata i jesieni. A to także sezon na świeży korzeń pietruszki, melony czy śliwki. Koniec września i początek października to również okres zbiorów winogron.

Zapas witamin na zimę
Jeżeli chodzi o korzyści zdrowotne, nic nie równa się ze świeżymi owocami i warzywami. A miesiące letnie i jesienne to czas, aby pomyśleć o ewentualnych przetworach wykonanych z nadwyżek owoców i warzyw, a tym samym zadbać o zapas witamin na zimę.
– Chociaż zawartość witamin w owocach i warzywach spada proporcjonalnie do długości ich przechowywania i dalszego przetwarzania, to z pewnością możemy zalecić spożywanie owoców w puszkach, przerobionych na dżemy lub spożywanie warzyw konserwowych i, w miarę możliwości, przygotowanych w domu, a nie kupnych. Również dobrym pomysłem jest przyjmowanie właściwych suplementów diety przez cały rok, gdyż te dostarczą Ci potrzebnych składników odżywczych w odpowiednich ilościach – mówi dr Boženský.
 
Jeżeli dbasz o odporność, to owoce to nie wszystko
Świeże i naturalnie dojrzałe owoce i warzywa zawsze powinny być podstawą naszej diety. Tymczasem wiesz, że nie mają cudownych właściwości i że nie możesz „napchać” nimi ani siebie, ani swoich dzieci i twierdzić, że zrobiłaś wszystko, co w Twojej mocy dla Waszego zdrowia, a w szczególności dla Waszej odporności. Właściwa aktywność fizyczna i uprawianie sportu są równie ważne. Nie zapominajmy także o stosownych suplementach diety uzupełniających dietę o cenne witaminy i minerały.Suplementy diety Marsjanki Futura są odpowiednie dla dzieci powyżej pierwszego roku życia i są dostępne w formie syropu, tabletek i tubek z żelem o smaku owocowym.
 

Jeśli jesteś zainteresowany marką Marsjanki Futura zapisz się do newslettera, bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje.

Zapisz się teraz do newslettera.

Inne artykuły

Ćwiczenia są korzystne dla zdrowia! Jak i kiedy wprowadzić dzieci w świat ćwiczeń?

Zdaje się, że w tym roku epidemia grypy już minęła, co bez wątpienia jest świetną wiadomością dla dzieci i ich rodziców, ponieważ teraz nic nie stanie im na przeszkodzie do wyjścia na zewnątrz i cieszenia się wiosną oraz aktywnościami, jakim sprzyjają pierwsze naprawdę ciepłe dni. Może planujesz wyjazd na narty po raz ostatni tego roku, a może już zmieniasz obuwie zimowe na buty do tenisa. Jakie aktywności są odpowiednie dla dzieci i jak mogą pomóc im zachować zdrowie i wzmocnić odporność? Różne formy aktywności są stosowne dla różnych grup wiekowych. Poniżej przedstawiamy nasze porady dotyczące rodzajów aktywności, które Ty i Twoje dzieci możecie rozpocząć od razu, bez żadnych obaw.

Czytaj dalej

Supplement diety

Sprawdź, w której aptece w okolicy dostaniesz nasz produkt!

Sprawdź teraz