Brak słońca, a wraz z nim znaczne ograniczenie syntezy witaminy D przez nasz organizm. Jak zadbać o prawidłową suplementację tego składnika?

Udostępnij artykuł
2019-09-14 |
Czy jesteś pewien, że Twoje dziecko przyjmuje wystarczającą ilość witaminy D? Szczególnie teraz, gdy nie ma wystarczającej ilości największego jej źródła, czyli promieni słonecznych? Jeśli nie chcesz ryzykować deficytu tej ważnej witaminy, nie polegaj wyłącznie na słońcu, witaminę D można dostarczać organizmowi w inny sposób.

Słońce zaszło, wybieraj jedzenie mądrze

Prostym sposobem dostarczania organizmowi wystarczającej ilości tej witaminy jest żywność. A co jest jeszcze lepszą wiadomością, jest ona również obecna w żywności, którą dzieci lubią spożywać. Nie musisz martwić się o codzienne zmagania przy stole na temat dokończenia posiłku przed oglądaniem telewizji.

Witamina D występuje głównie w rybach, produktach mlecznych, jajach i wołowinie. − Jeśli twoje dziecko jest wybredne i odmawia spożywania wspomnianej żywności, spróbuj zwiększyć spożycie tej witaminy za pomocą suplementów diety − doradza pediatra dr n. med. Jan Boženský. − Szczególnie w miesiącach zimowych, kiedy występuje deficyt witaminy D, wysokiej jakości suplementy diety mogą pomóc zaspokoić zapotrzebowanie na nią w organizmie dziecka − dodaje pediatra.
 
Zalecana dzienna ilość dla dzieci i dorosłych wynosi 400 IU
Zawartość witaminy D w żywności:
  • 150 g jogurtu naturalnego (80 IU)
 
  • 120 g łososia (440 IU)
 
  • 250 ml mleka (120 IU)
 
  • 250 ml soku pomarańczowego (137 IU)
 
  • Żółtko jaja kurzego (41 IU)
 
W słoneczne dni Twoim dzieciom wystarczy zaledwie pół godziny spędzone na słońcu!
 

Dla lepszego wzrostu i zdrowszych kości
 
Lekceważenie niskiego spożycia tej witaminy może mieć negatywne efekty. Jej zbyt niskie spożycie może prowadzić do poważnych konsekwencji, zwłaszcza u dzieci. Dlatego warto zadbać o właściwy poziom witaminy D, która pomaga odpowiednio przyswoić wapń i fosfor z pożywienia, tak ważnych do prawidłowego rozwoju kości i zębów naszych pociech.





 

Jeśli jesteś zainteresowany marką Marsjanki Futura zapisz się do newslettera, bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje.

Zapisz się teraz do newslettera.

Inne artykuły

Ferie zimowe tuż za rogiem. Jak solidnie przygotować system odpornościowy na zimowe zabawy?

Dzieci dopiero zaczęły chodzić do szkoły, a tu proszę: kolejne wolne od szkoły. Ferie zimowe zachęcają do bardziej aktywnego spędzania czasu - mnóstwo śniegu pojawia się wreszcie nie tylko w górach, w miastach pojawiają się lodowiska, a stawy zaczynają zamarzać dzięki pierwszym silnym mrozom. Aktywność fizyczna jest ważna dla każdego z nas, nie powinniśmy tego lekceważyć nawet w zimie. Dobrze jest też pomyśleć o systemie odpornościowym, ponieważ może on być wystawiony na próbę. Dlatego przedstawiamy kilka dobrych wskazówek, jak go wspierać - i to nie tylko u naszych dzieci.

Czytaj dalej

Nauka zdrowych nawyków żywieniowych

Zdrowie jest najważniejszą rzeczą, jaką mamy w naszym życiu, chociaż często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Możesz zapobiec wielu komplikacjom w rozwoju dziecka dzięki zdrowej i zrównoważonej diecie, która jest niezbędna dla zdrowego rozwoju dzieci. Twoje pociechy będą Ci późniejszym wieku niezmiernie wdzięczne za skierowanie ich ku właściwym praktykom żywieniowym pomimo ich pierwotnej niechęci. Dowiedz się, jak zacząć ten proces „bezboleśnie”…

Czytaj dalej

Suplement diety

Sprawdź, w której aptece w okolicy dostaniesz nasz produkt!

Sprawdź teraz